Menu: Menu główne -> Harcerstwo

[Nasza drużyna "Ochotnickie Orły"] [Galerie]

Stronę prowadzi: Królczyk Patrycja kl. II B

Wydarzenia z harcerstwa 2012-2016

Kwiecień 2012 r.- byliśmy na dwudniowych warsztatach na Głodówce, które prowadziła druhna Monika Firek.Na warsztatach było bardzo wesoło i trochę męcząco.

22 Maj 2012 r. harcerze starsi mieli przyrzeczenie na Ustrzyku. Aby tam dojść musieli przejść wiele zadań. Potem udaliśmy się do schroniska na poczęstunek.

1-3 Czerwiec 2012 r. harcerze z naszej drużyny pojechali na Dzień Dziecka  na Głodówkę. Było wiele atrakcji. Bardzo sprzyjała nam pogoda.

]

1-14 Lipiec 2012 r.- harcerze z naszej drużyny udali się na dwutygodniowy obóz do Mielna. Spaliśmy w namiotach, codziennie rano była wczesna pobudka i zaprawa poranna, po czym śniadanie i wiele zadań oraz zabaw. Gdy pogoda nam dopisywała chodzilismy na plażę i kąpaliśmy się w morzu. Wieczorem odbywały się ogniska. Podczas tego pobytu zdobywaliśmy różne sprawności. Dla każdego ten obóz to była niezapomniana chwila. Ten obóz był wspaniały.

5 Pażdziernik 2012 r. byliśmy na inauguracji Roku Harcerskigo w Nowym Targu. Graliśmy w grę miejska po Nowym Targu, a następnie była prezentacja drużyn w Mok-u.Po zakończeniu udaliśmy się na Mszę Świętą.

11 listopada 2012 r., po Mszy św. sprawowanej w int. naszej Ojczyzny, udaliśmy się na Wzgórze Iwankowskie, aby przy Krzyżu Jubileuszowym modlić się za wszystkich, którzy oddali swe życie w obronie naszej wolności.

15 grudnia 2012 r. Zokazji 68 rocznicy tragicznego upadku amerykańskiego samolotu "Liberator" nasza drużyna wraz z przybyłymi przedstawicielami z Krakowa brała udział w spotkaniu w WOK w Ochotnicy Górnej. Byliśmy też na miejscu upadku samolotu, gdzie zostały zapalone znicze. Po powrocie były organizowane gry edukacyjne związane z historią II wojny światowej w Małopolsce.

16 grudnia 2012 r. Harcerze ze schroniska "Głodówka" przywieźli do nas "Światełko Betlejemskie". Cała uroczystość odbyła się w kościele podczas Mszy Św.. Po Mszy Św. udaliśmy się do WOK na gorący poczęstunek, gdzie mieliśmy zorganizowwane gry edukacyjne. Zobacz galerię!

22 luty 2013 r. Drużynowe i przyboczne były na Dniu Myśli Braterskiej w Hufcu na Głodówce. Na początku była wspólna Msza Święta a po niej kominek, podczas którego śpiewalismy piosenki. Były także wspólne gry.

23 luty 2013 r. odbył się w szkole Dzień Myśli Braterskiej, na której było wiele zabaw i piosenek.

1 maj 2013 r. Harcerze udali się na Mszę Święta na Studzionki. Po Mszy był poczęstunek.

3 maj 2013 r. Harcerze udali się na Mszę Świętą  w intencji naszej ojczyzny.

1-7 maj 2013 r.  Harcerze z naszej szkoły wybrali się na Zlot 100 lecia harcerstwa w Zakopanym. Było bardzo fajnie choć zaskoczyła nas burza i zalało namioty. Ale harcerze przetrwają przecież wszystko ;)

30 wrzesień 2013 r. Przedstawiciele naszej drużyny harcerskiej  "Ochotnickie Orły" złożyli podziękowanie Wójtowi Gminy Ochotnica Dolna za dofinansowanie Obozu Letniego nad Morzem, Stulecia Harcerstwa w Zakopanem  oraz za zakup polarów dla drużyny.

15 grudzień 2013 r. do naszego kościoła zostało przywiezione światełko Betlejemskie. Harcerze przynieśli je w darach ofiarnych do ołtarza podczas Eucharystii sprawowanej o godz. 16.00. Po Mszy św. betlejemskie światło zostało przekazane przedstawicielom różnych szkół i instytucji znajdujących się w Gminie Ochotnica Dolna. Uroczystość zakończyła się ciepłym poczęstunkiem w Domu Kultury w Ochotnicy Górnej.

21 luty 2014 r. harcerze z naszej szkoły podczas lekcji byli ubrani w swoje mundury harcerskie z okzazji Dnia Myśli Braterskiej , która została przełożona z dnia 22 lutego. Po lekcjach odbyła się zbiórka na której nie zabrakło zabawy ale i też powagi.

3 maja 2014 r.  harcerze z naszej szkoły udali się na Msze Świętą o godzinie 11 do naszego Kościoła z okazji uchwalenia Konstytucji 3-Maja.

13 września 2014 r. harcerze z naszej szkoły udali się do Zakopanego na otwarcie ,,Roku Harcerskiego". Odbyły się tam targi harcerskie, podczasktórych zastępy rywalizowały ze sobą o ilość zgromadzonych dutków. Po udanych targach udaliśmy się na groby Andrzeja i Olgi Małkowskich. Dzień rozpoczęcia ,,Roku Harcerskiego" zakończyliśmy mszą świętą.

10-12 pażdziernika 2014 r.  zastęp "Szarotki" wziął udział w trzy dniowych harcach zastępów. Zajęliśmy 3 miejsce. Harce odbywały się w schronisku na Głodówce w Zakopenem.  Mile wspominamy ten weekend.

21 października 2014 r. harcerze z naszej szkoły udali się do Zakopanego do Muzeum Andrzeja i Olgi Małkowskich. Pogoda nam dopisała. Wróciliśmy późnym popołudniem.

25 pażdziernika 2014 r. harcerze wzięli udział w uroczystościach z okazji rocznicy „BITWY OCHOTNICKIEJ”, która miała miejsce 18-21 października 1944 roku w Ochotnicy. Po uroczystym przywitaniu gości odbyło się otwarcie wystawy poświęconej partyzantom. Następnie mogliśmy zobaczyć rekonstrukcję historyczną Bitwy Ochotnickiej. Kolejnym punktem były występy słowno – muzyczne dzieci i młodzieży naszej szkoły. Na zakończenie wzięliśmy udział w  sesji edukacyjna pt. „Znaczenie Bitwy Ochotnickiej”.

11 listopada 2014 r.  z okazji Święta Niepodległości odbyła się msza, w której nasi harcerze brali udział. Po mszy wszyscy udaliśmy się na wzgórze Iwankowskie gdzie odśpiewaliśmy kilka pieśni patriotycznych i religijnych.

25.11.2014 r. to wycieczka naszej drużyny do Krakowa. Pierwszym punktem naszego zwiedzania było Muzeum Lotnictwa Polskiego gromadzące eksponaty związane z historią lotnictwa. Mogliśmy również zwiedzić helikopter papieski. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Armii Krajowej, które upowszechnia wiedzę o Państwie Podziemnym i jego siłach zbrojnych. W czasie zwiedzania dowiedzieliśmy się także o działalności harcerzy Szarych Szeregów - najmłodszych żołnierzach Armii Krajowej.

28 grudnia 2014 r. nasi harcerze z opiekunkami Teresą Sejud i Moniką Gierczyk przywieźli Światełko Betlejemskie od harcerzy z Bukowiny Tatrzańskiej. Przyjechała z nimi delegacja z Głodówki. Światełko zostało uroczyście wniesione do kościoła podczas wieczornej Mszy Św., po czym zostało przekazane zaproszonym dyrektorom szkół z terenu Gminy. Po Mszy Św. odbyło się krótkie spotkanie w Wiejskim Ośrodku Kultury. Był też gorący posiłek.

BIWAK
ODBYŁ SIĘ 22-20.03.2015R W SCHRONISKU MŁODZIEŻOWYM "USTRZYK" W OCHOTNICY GÓRNEJ.
HASŁO BIWAKU: "
WIEM SKĄD JESTEM …"

W biwaku wzięły udział drużyny z Ochotnicy Gónej, Białki Tatrzańskiej, Skrzypnego. Celem biwaku było zobycie podstawowych umiejętności i doświadczeń harcerskich (zajęcia z terenoznawstwa, musztry, piosenki harcerskiej, samarytanki).Harcerze poszerzyli swoje wiadomości i umiejętności w zakresie dziedzictwa kulturowego Podtatrza: poznanie tradycji, obrzędów, uświadomienie wartości gwary, stroju, zwrócenie uwagi na znaczenia środowiska naturalnego regionu Podhala, poszerzenie wiadomości o Gorczańskim Parku Narodowym. Było również dużo zabaw i gier.

1 Maja 2015r - ŚWIĘTO TWÓRCÓW LUDOWYCH NA STUDZIONKACH W OCHOTNICY GÓRNEJ.

Harcerze  spotkali się na Studzionkach. Wzięli udział w uroczystej Mszy Św. a następnie koncercie muzyka z Ukrainy. Mogli podziwiać wytwory twórców ludowwych i spróbować potraw regionalnych.

29 MAJA 2015R -  NIEDZIELA PALMOWA
Harcerze uczestniczyli we Mszy Św. a następnie w Drodze Krzyżowej, czytając rozważania .

8 MAJA 2015R

Harcerze uczestniczyli w uroczystej Mszy Św. z okazji obchodów 70 rocznicy wybuchu II wojny światowej.

15 MAJA 2015R - KONKURS "OLGA I ANDRZEJ MAŁKOWSCY"

Harcerze pisali konkurs wiedzy na temat życia i działalności Olgi i Andrzeja Małkowskich, twórców harcerstwa na ziemiach polskich. Pierwze miejsce zdobyła Małgorzata Czajka (szkoła podstawowa) i Patrycja Królczyk (gimnazjum).

1CZERWCA 2015 ROK - UROCZYSTE NADANIE DRUŻYNIE IMIENIA

"9 PODHALAŃSKA DRUŻYNA HARCERSKA IM. OLGI I ANDRZEJA MAŁKOWSKICH"

To bardzo ważny dzień dla naszej drużyny. W Sromowcach Wyżnych, przy "Cisowym Dworku" - miejscu które stworzyła Olga Małkowska - zostało nadane naszej drużynie imię "9 Podhalańska Drużyna Harcerska im. Olgi i Andrzeja Małkowskich" i został nam wręczony proporzec drużyny. Razem z nami była drużyna z Białki Tatrzańskiej, której nadano imię "18 DH im. Olgi Małkowskiej".
Na uroczystość przybyła wnuczka Małkowskich, Krystna Małkowska, mieszkająca na stałe w Londynie.
Swoją obecnością zaszczycili nas również:

Dyrektor Szkoły Podstawowej, Stanisława Urbaniak
Dyrektor Gimnazjum nr 3, Kinga Cebula
Poseł Gut-Mostowy
Posłanka Anna Paluch
Przewodniczący Rady ZHP Chorągwi Krakowskiej, hm
. Henryk Chrobak
Komendant Hufca Podhalańskiego, hm. Marian Antonik
hm. Barbara Ufir
pdh. Piotr Korczak - fotograf "KRONOSMEDIA"
Drużyny dostały w prezencie, od posła Guta-Mostowego, maszty.

Po uroczystościach w budynku "Watra" przybliżyliśmy wszystkim przybyłym życie i działaność naszych patronów, wiersze Olgi Małkowskiej oraz śpiewaliśmy piosenki harcerskie. Na zakończenie wszyscy spotkali się przy grilu.

11 LISTOPADA 2015 ROKU- ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGOŚCI
Obchody Rocznicy Odzyskania Niepodległości w Ochotnicy Górnej rozpoczęły się od uroczystej Mszy Świętej w intencji Ojczyzny w Parafii p.w. Wniebowzięcia NMP w Ochotnicy Górnej. Następnie w procesji udaliśmy się na Wzgórze Iwankowskie, wznoszące się nad cmentarzem, gdzie postawiono krzyż a na nim w blasze wycięty napis: „Bogu i Maryi na chwałę, Ojczyźnie w hołdzie, na pamiątkę zmartwychwstania Polski 11 listopada 1918”.  Na Wzgórzu, pod Krzyżem Jubileuszowym, odbył się apel ku czci poległych, złożono wieńce i kwiaty, a licznie zgromadzeni harcerze zapalili znicze. Po apelu, który poprowadził Jarosław Buczek i członkowie Związku Podhalan, udaliśmy się do WOK-u na wieczornicę patriotyczną.

12 LISTOPADA 2016 R – PIESZA WYCIECZKA
12 listopada z druhną Moniką wybraliśmy się na wycieczkę na Pańską Przehybkę, miejsce katastrofy amerykańskiego bombowca typu B-24 Liberator
„California Rocket”, który rozbił w dniu 18.12.1944 r. się tuż obok przełęczy. Tam zapaliliśmy znicze i uczciliśmy pamięć lotników minutą ciszy. Następnie udaliśmy się na Magurki na wieżę widokowa skąd podziwialiśmy piękne widoki. Pogoda i humory dopisały więc wróciliśmy wszyscy zadowoleni.

BETLEJEMSKIE ŚWIATŁO POKOJU
13 grudnia w Zakopanem harcerki i harcerze ze Związku Harcerstwa Polskiego otrzymali Betlejemskie Światło Pokoju z rąk słowackich skautów.
Betlejemskie Światło Pokoju to coroczna skautowa i harcerska akcja przekazywania przed Świętami Bożego Narodzenia symbolicznego ognia zapalonego w Grocie Narodzenia Chrystusa w Betlejem. Światło Jest symbolem ciepła, miłości, pokoju i nadziei tradycyjnie stawiane na wigilijnym stole.

Harcerze działający przy Szkole Podstawowej im. M. Konopnickiej i Gimnazjum nr 3 w Ochotnicy Górnej odebrali Betlejemskie Światło Pokoju od harcerzy z Szaflar 20 grudnia, o godz. 11.00 na uroczystej Mszy Św. w Kościele Parafialnym pw. Wniebowzięcia NMP w Ochotnicy Górnej. Światło Betlejemskie zostało wniesione w uroczystej procesji  i przekazane na ręce proboszcza. Po mszy św. każdy mógł sobie odpalić światełko i zanieść do swojego domu.
Po uroczystości w kościele zaproszeni goście i harcerze przeszli w procesji na skwerek przy amfiteatrze gdzie było uroczyste odsłonięcie tablicy informującej o wydarzeniach z 71 lat, po czym  w  WOK-u w czasie spotkania z konsulem amerykańskim odbyło się  otwarcie wystawy „Lotnicze ślady w Karpatach.
Następnie delegacje udały  się z modlitwą, zniczami i Betlejemskim Światłem Pokoju na Pańską Przehybkę - miejsce katastrofy amerykańskiego bombowca typu B-24 Liberator o własnej nazwie „California Rocket”, który rozbił w dniu 18.12.1944 r. się tuż obok przełęczy.

BIWAK ZIMOWY 2016R – OCHOTNICA GÓRNA
15-17 stycznia 2016 roku odbył się w Ochotnicy Górnej w Schronisku Młodzieżowym „Ustrzyk” czwarty zimowy biwak. W tym roku przyjechali do nas harcerze z Białki Tatrzańskiej, Bukowiny Tatrzańskiej i Skrzypnego. Nasi opiekunowie to druhny Monika Gierczyk, Teresa Sejud, Anna Kalata, Beata Koszut, Anna Waluś.Tematem przewodnim biwaku byli bohaterzy naszych drużyn czyli Olga i Andrzej Małkowscy tak więc była prezentacja o życiu i twórczości  Małkowskich, malowanie portretów, gra terenowa. Oprócz tego mieliśmy zajęcia z musztry, pierwszej pomocy, wyszywania, gotowania, w związku z czym wielu z nas zdobyło nowe sprawności harcerskie. Nie obyło się również bez nocnego alarmu, zabaw i piosenek. W niedzielę phm. Piotr Korczak przyjechał do nas i zapoznał nas z życiem i działalnością Tadeusza Kościuszki. Czas szybko minął i trzeba było wracać – trochę niewyspani, zmęczeni ale zadowoleni. Galeria

I Biwak Namiestnictwa Harcerskiego - Szaflary 2016 roku

W dniach  12 - 13 lutego odbył się w Szaflarach Pierwszy Biwak Namiestnictwa Harcerskiego. Wzięły w nim udział drużyny z: Ochotnicy, Nowego Targu, Maruszyny, Skrzypnego, Zaskala, Zakopanego, Bukowiny Tatrzańskiej, Białki Tatrzańskiej, Jurgowa oraz Szaflar. Łącznie na biwak przybyło ok. 170 osób.

Biwak rozpoczął się mszą św. wieczorną w kościele, następnie harcerze udali się do miejsca zakwaterowania, którym była szkoła. Na uczestników czekały wcześniej przygotowane sale. Po krótkiej chwili wszyscy udaliśmy się na apel. Została powołana komenda biwaku, uczestnicy poznali szczegóły biegu patrolowego. Zostały rozdane karty patrolowe, a patrolowi udali się na wcześniej przygotowane punkty. Harcerze rozpoczęli zmagania na trasie biegu patrolowego, punkty były rozproszone po terenie Szaflar, w obrębie rynku. Celem zadań było utrwalenie wiedzy harcerskiej, jak np. samarytanka, która została zorganizowana w remizie OSP w Szaflarach. Harcerze wykonywali różne zadania, między innymi: zabezpieczenie miejsca wypadku, wezwanie pomocy, scenki, pozycja bezpieczna ustalona, itp. Zależało nam, aby pokazać, że zdobywanie wiedzy i nowych umiejętności może być przyjemne. Podczas biegu, oprócz zadań sprawdzających kunszt harcerski, harcerze wykonywali zadania na wesoło, np. co jest w misce, bieg po tyczce,  budowa wieży z kostek siana itp. Bieg patrolowy zakończył się o godzinie 21:30. Następnie mieliśmy zajęcia w pionach wiekowych, harcerze i harcerze starsi. Harcerze przygotowywali kartki na Dzień Myśli Braterskiej, a harcerze starsi wzięli udział w kominku, podczas którego wspólnie zastanawiali się nad aktualnością prawa harcerskiego. Wielką niespodzianką dla dwójki harcerzy było przygotowane przez cały biwak przyrzeczenie harcerskie. Odbyło się ono przy rozgwieżdżonym niebie w kręgu pochodni
ze śpiewem harcerskim. Przyrzeczenie złożył dh Łukasz Piekarz z Maruszyny, tamtejszy nauczyciel oraz druhna Natalia Twardowska z Bukowiny Tatrzańskiej. Był to dla nich wyjątkowy wieczór i biwak. Po przyrzeczeniu wróciliśmy do oglądania filmów lub jak ktoś chciał to mógł się wyspać . Rano pobudka, a tu miłe zaskoczenie, służba dyżurna przygotowała śniadanie, do którego później włączyli się wszyscy. Po śniadaniu wszyscy bez grymasu na twarzy doprowadzili budynek szkoły do porządku. Ostatni apel, pożegnania i powrót  do domów. Galeria - kliknij!